برگزاری نشست مشترک شورای مدیران مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری و پژوهشکده مطالعات فناوری

جلسه مشترک شورای مدیران مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت و پژوهشکده مطالعات فناوری روز یکشنبه 20 بهمن‌ماه برگزار شد. این نشست که با حضور مدیران عالی دو مجموعه و با هدف تبادل نظر در خصوص همکاری های آتی صورت پذیرفت، با سخنرانی دکتر سید حبیب الله طباطبائیان _رئیس پژوهشکده مطالعات فناوری_ آغاز گردید.

دکتر طباطبائیان در ابتدا ضمن مرور روندهای جهانی در حوزه فناوری، به تحولات علمی و فناورانه کشور در سال‌های اخیر اشاره نموده و گام دوم انقلاب را نقطه عطفی برای سیاست‌گذاری و مدیریت علم و فناوری در کشور دانستند. وی با تأکید بر توانمندی‌های فناورانه در کشور و گسترش دامنه انتخاب‌های حاکمان با پشتوانه این قابلیت‌ها، «مدیریت پیامدهای تصمیم‌گیری» را به عنوان موضوع راهبردی پیش رو معرفی نمودند.

در ادامه نشست، خانم مهندس نوروزی به نمایندگی از گروه مطالعات بین‌الملل علم و فناوری پژوهشکده، گزارشی از برنامه‌ها، فعالیت‌ها و ظرفیت‌های این گروه ارائه نمودند. ایشان پژوهش برای پشتیبانی از تشخیص، تصمیم و اجرای دیپلماسی علم و فناوری؛ مطالعه مدل‌های همکاری بین‌المللی و بررسی‌های موضوعی در حوزه بین‌الملل علم و فناوری را به عنوان اولویت های گروه مطالعات بین الملل علم و فناوری برشمردند و در ادامه به شرح مختصری از پروژه‌های صورت گرفته بر مبنای این اولویت ها پرداختند.

در ادامه نشست، دکتر سیروس وطنخواه، رئیس مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری، با ابراز خرسندی از برگزاری این نشست به فرصت‌های همکاری دو مرکز اشاره نموده و با تأکید بر پژوهش‌های کاربردی انجام‌شده در پژوهشکده مطالعات فناوری، تهیه و تدوین چکیده گزارش‌های مدیریتی پژوهش‌های صورت گرفته را راهکاری مؤثر در جهت ترویج و اثربخشی بیشتر در عرصه تصمیم‌گیری کلان کشور دانستند. همچنین ایشان در ادامه تعریف پژوهش‌های جدید در حوزه بین‌الملل را از اولویت‌های اصلی همکاری مرکز با پژوهشکده عنوان نمودند. در پایان جلسه، مدیران دو مجموعه در خصوص سازوکارهای همکاری‌های آینده به بحث و تبادل‌نظر پرداختند.

رویداد