کارگاه تخصصی "استارتاپ‌های زیست‌محیطی (با تمرکز بر حوزه مدیریت پسماند)" روز یکشنبه 17 آذر ماه با حضور دکتر علی عبداللهی‌نسب؛ پژوهشگر گروه سیاست نوآوری و آینده‌نگاری پژوهشکده مطالعات فناوری؛ برگزار شد.

این نشست در حاشیه "دومین نمایشگاه بین‌المللی مدیریت پسماند، بازیافت، خدمات شهری، ماشین آلات و تجهیزات وابسته (IWEX  2019)" که از 14 الی 17 آذرماه، در محل مرکز نمایشگاهی شهر آفتاب برگزار شد، اجرا گردید.

 به گفته دکتر عبداللهی نسب، مدرس این دوره، کارگاه استارتاپ های زیست محیطی با دو هدف اصلی معرفی مفاهیم پایه‌ای مرتبط با استارتاپ‌ها و همچنین معرفی کسب‌وکارهای نوآورانه در حوزه مدیریت پسماند، طراحی و اجرا شد. در بخش نخست مفاهیمی چون استارتاپ، مدل کسب‌وکار، بوم مدل کسب‌وکار، نوآوری در کسب‌وکار، تعریف و مراحل ایجاد، رشد و بلوغ استارتاپ‌ها و همچنین عوامل مؤثر در شکست و موفقیت استارتاپ‌ها تبیین و مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در بخش دوم نیز کلیاتی درخصوص مدیریت پسماند و بازیگران این حوزه در کشور تبیین و در ادامه، موضوعات استراتژیک حوزه پسماند و راهکارهای استارتاپی برای این مسائل راهبردی تشریح گردید.

 در پایان نشست به معرفی برخی از استارتاپ‌های مطرح حوزه مدیریت پسماند در سطح جهانی و مدل کسب‌وکار آن ها پرداخته شد و فرصت‌های موجود برای استارتاپ‌های ایرانی در این حوزه جمع بندی و مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

رویداد