کتاب «فرهنگ ثروت آفرین» به همت گروه «اقتصاد دانش بنیان» پژوهشکده مطالعات فناوری به چاپ رسید.

این کتاب که در 8 جلد در قالب چکیده‌ای مدیریتی و 7 جلد با موضوعات «سینما»، «پویانمایی»،«نشر و پی نمایی»، «گردشگری»،«صنایع‌دستی»، «بازی‌های ویدئویی» و «اسباب‌بازی» به‌تازگی از سوی «نشر رسا» به چاپ رسیده است؛ با رویکردی نوآورانه و دانش‌بنیان به ‏‫بررسی و تحلیل نظام آمار اقتصادی صنایع خلاق و فرهنگی  می‌پردازد.

به‌جرئت می‌توان گفت پیشرفت در حوزه صنایع فرهنگی از بهترین مصادیق تحقق اقتصاد مقاومتی است؛ حوزه‌ای که درون‌زایی‌اش وام‌دار فرهنگ غنی اسلامی- ایرانی است و برون‌گرایی آن جزء ماهیت و مأموریتش، مشارکت مردمی و دانش‌بنیانی رمز پیشرفت آن است؛ تجارب و عملکرد کشورها در این صنایع، نشان‌دهنده توان درآمدزایی مافوق درآمدزایی نفتی کشور است. اگرچه با نگاهی بر فعالیت‌های انجام‌شده چند سال اخیر در کشور، توجه فزاینده سیاست‌گذاران به این عرصه مشهود است؛ اما باید توجه داشت که سیاست‌گذاری با چشم‌های بسته ممکن نیست و همپایی نظام آماری برای شفاف شدن وضعیت موجود را می‌طلبد.

هدف گزارش حاضر نگاهی تحلیلی با توجه به ملاحظات اجرایی به‌نظام آماری صنایع فرهنگی است و از این منظر تلاش می‌کند مبتنی بر ارائه و تحلیل چارچوب‌های مفهومی اقتصادی و نوآوری به تبیین و تحلیل آماری این صنایع مبتنی بر استانداردهای ملی و بین‌المللی بپردازد. امید که این گزارش، الگو و مبنایی برای سیاست‌گذاری‌های آینده صنایع فرهنگی قرار گیرد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر به بخش انتشارات سایت مراجعه فرمایید.