نوآوری باز در شرکت‌های کوچک و متوسط

Images: 


نوع کتاب : 
ترجمه
گروه پژوهشی: 
مطالعات بین‌الملل علم وفناوری
سال انتشار: 
1394

اطلاعات نشر

  • موسسه خدمات فرهنگی رسا
تعداد صفحات: 
198
شابک : 
9789643178932

توضیحات

شرکت‌های کوچک و توسط بستر مناسبی برای نوآوری به‌شمار می‌آیند. این نوع شرکت‌ها به واسطه کوچکی و چابکی‌شان از مزیت‌هایی همچون انعطاف‌پذیری و سرعت در تصمیم‌گیری برخوردارند، اما در عین حال محدودیت‌های ناشی از کمبود منابع مالی و زیرساخت‌های فنی مورد نیاز، چالش‌هایی را در در مسیر نوآوری این شرکت‌ها به وجور می‌آورد. بررسی تجارب شرکت‌های موفق نشان می‌دهد که یکی از راهبردهای موثر و کارآمد برای غلبه بر اینگونه مشکلات، اتخاذ رویکردی باز در فرایند نوآوری است. "نوآری باز" معین این مطلب است که شرکت‌ها نباید در فرایند نوآوری خود تنها به ایده‌ها و منابع درونی خود متکی باشند، بلکه در عوض، باید به‌صورت هدفمند از جریان‌های ورودی و خروجی دانش برای تسریع در نوآوری داخلی و کسب ارزش استفاده نماید.

هر چند تاکنون اکثر مطالعات و پژوهش‌های انجام شده در حوزه "نوآوری باز" به شرکت‌های بزرگ و چندملیتی اختصاص دارد، اما در سالهای اخیر توجه محققان به مطالعه این پاردایم در میان شرکت‌های کوچک و متوسط نیز جلب شده است، و از این جهت، این کتاب را می‌توان جزء اقدامات جدی صورت گرفته در این زمینهدانست. بررسی نخستین تجربیات "نوآوری باز" در ده شرکت کوچک و متوسط، در قالب مطالعه موردی در این کتاب نکات ارزشمندی را برای یادگیری مدیران کسب‌وکارهای کوچک و متوسط، محققان حوزه مدیریت نوآوری و سیاستگذاران علم و فناوری فراهم آورده است. 

ارتباط با ما

  • نشانی: تهران- خیابان ستارخان- خیابان شهید دکتر حبیب‌الله - تقاطع خیابان شهید سروش (یکم) پلاک 96 - پژوهشکده مطالعات فناوری
  • تلفن: 02166500065
  • فاکس: 02166500060
  • کدپستی: 1455693415
  • ایمیل: info[at]tsi.ir