جلسه مشترک دبیر محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام با رئیس و مدیران پژوهشکده مطالعات فناوری

در این جلسه که روز دوشنبه مورخ 99/07/21 و در محل پژوهشکده مطالعات فناوری برگزار شد، دکتر محسن رضایی به همراه جمعی از مدیران مرکز مطالعات و بررسی های راهبردی مجمع تشخیص مصلحت نظام حضور داشتند.

در ابتدای جلسه دکتر طباطبائیان ، رئیس پژوهشکده، توضیحاتی را در خصوص پژوهشکده مطالعات فناوری و مأموریت‌های این پژوهشکده در پرداختن به مسائل ملی ارائه دادند و عنوان داشتند که این پژوهشکده به‌عنوان مجموعه‌ای وابسته به دستگاه فرا بخشی، نگاه کلان و ملی به موضوعات دارد و عموماً موضوعات بین بخشی و بین‌رشته‌ای را در دستور کار قرار می‌دهد. در ادامه جلسه نیز معاون پژوهشی پژوهشکده خطوط پژوهشی و ارزش‌های کلیدی حاکم بر فرایندها و برنامه‌های پژوهشکده را برشمردند. همچنین هر یک از مدیران گروه‌های پژوهشی چهارگانه پژوهشکده، به معرفی اهداف و مأموریت‌های گروه‌ها و همچنین ارائه بخشی از مهم‌ترین پروژه‌های انجام‌شده در گروه‌ها پرداختند.

پس از معرفی پژوهشکده و برنامه‌های گذشته، حال و آینده آن، جناب آقای دکتر رضایی دبیر مجمع تشخیص ضمن اشاره به اهمیت فعالیت‌های انجام‌شده در پژوهشکده، استفاده از نتایج پژوهش‌های انجام‌شده را یکی تکالیف کمیسیون‌های ذیل مجمع برشمردند که می‌تواند زمینه همکاری هرچه بیشتر پژوهشکده با مجمع را فراهم آورد. همچنین ایشان تمرکز بر پژوهش‌های بنیادی حوزه فناوری و نوآوری را ازجمله مهم‌ترین موضوعاتی عنوان داشتند که با توجه به ظرفیت‌های پژوهشکده می‌تواند بیش‌ازپیش موردتوجه قرار گیرد. در پایان جلسه دبیر محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام با توجه به فعالیت‌های انجام‌شده از سوی پژوهشکده درخواست کردند که گروه‌های مختلف پژوهشکده بر اساس برنامه‌ها، تجربیات و مطالعات صورت گرفته، در تدوین برنامه هفتم توسعه و تکمیل ابعاد مختلف این برنامه اعم از اقتصاد، اشتغال، فناوری و نوآوری به مجمع یاری رسانند.

در انتها جلسه نیز آقای دکتر طباطبائیان استفاده از ظرفیت سایر پژوهشکده‌ها و اندیشکده های کشور در حوزه سیاست‌گذاری و سیاست پژوهی را اقدام مهمی برشمردند و توجه به این مهم را لازمه تحول و پیشرفت برشمردند.